CNN, Fox report wrong ruling on health care

CNN, Fox report wrong ruling on health care

Credit: C.W. Anderson / @Chanders

CNN, Fox report wrong ruling on health care

Print
Email
|

by LINDSAY CHAMBERLAIN / KING 5 News

KTVB.COM

Posted on June 28, 2012 at 11:27 AM

CNN and Fox News went on across the board Thursday incorrectly reporting the heart of President Obama's health care law had been overturned.

But they weren't the only ones. In an effort to be first, Time Magazine, the Huffington Post and their millions of followers also spread around the bad info.

The headline on CNN's website, "Mandate struck down," was posted for several minutes, causing journalists to cringe with each ticking second.

Here's Fox's initial breaking news report in which anchor Bill Hemmer says the insurance mandate was ruled unconstitutional:

Other news organizations were slower to react to the ruling, knowing key facts would be hidden among the court's 193 pages of legalese.

Lambasting the companies for their hurried mistakes, some dubbed it the "Dewey defeats Truman" flub of our age.

News magazine "The Week" assembled reaction to the blunders, with a heavy dose of sarcasm.

Allow a minute for Storify to load the content (or click here to load in new window)

 

Print
Email
|